Javna agencija Republike Slovenije za varstvo konkurence (v nadaljevanju: AVK) je izdala sklep, s katerim je ustavila postopek zoper dobavitelje zemeljskega plina: Adriaplin d.o.o., Domplan, d.d., Energetika Celje, javno podjetje Energetika Ljubljana, d.o.o. Istrabenz plini, d.o.o., Javno podjetje Komunala Slovenj Gradec d.o.o., Javno podjetje Plinovod Sevnica, Jeko-In, javno komunalno podjetje, d.o.o., JP Komunalno podjetje Vrhnika, d.o.o. Komunalno podjetje Velenje, d.o.o., Loška komunala, d.d., Mestni plinovodi, d.o.o., Petrol d.d., Petrol Energetika, d.o.o., Plinarna Maribor d.o.o. in Plinstal, d.d. ter zoper Gospodarsko interesno združenje za distribucijo zemeljskega plina, g.i.z.
Javna agencija RS za varstvo konkurence (AVK) je 15. februarja 2013 uvedla postopek proti 16-im dobaviteljem plina ter proti Gospodarskemu interesnemu združenju za distribucijo zemeljskega plina (GIZ DZP), in sicer zaradi suma kršitve 6. člena Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence in 101. člena Pogodbe o delovanju Evropske Unije. Agencija je preverjala, ali so se od dne liberalizacije trga zemeljskega plina, to je od 01. 07. 2017 dalje, cene za gospodinjske odjemalce zviševale in zniževale istočasno, s čimer naj bi bila »izkazana verjetnost, da so si dobavitelji zemeljskega plina in GIZ DZP izmenjevali občutljive poslovne informacije, ter se sporazumeli oziroma usklajeno ravnali pri določanju cen zemeljskega plina gospodinjskim odjemalcem, kar predstavlja sporazum oziroma usklajeno ravnanje, katerega cilj ali učinek je preprečevati, ovirati ali izkrivljati konkurenco v Republiki Sloveniji in na notranjem trgu.«
AVK je v postopku od navedenih podjetji in drugih ustanov pridobila več podatkov, aprila letos pa je na sedežu treh izmed podjetij opravila tudi preiskavo. Po preučitvi pridobljenih dokazov je AVK postopek ustavila.
AVK je v postopku pridobila podatke, iz katerih izhaja, da so se cene zemeljskega plina za gospodinjstva daljše obdobje gibale usklajeno (na tem je tudi temeljil sklep o uvedbi postopka). Vendar pa AVK v postopku ni pridobila dokazov, iz katerih bi izhajalo, da bi bilo usklajeno gibanje cen posledica kršitev določb Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence, ki bi predstavljalo prepovedan sporazum oziroma usklajeno ravnanje med podjetji o določanju cen zemeljskega plina. Nasprotno, iz pridobljenih dokazov izhaja, da so se podjetja zgolj odzivala na ceno surovine, na razmerja pa je bistveno vplival tudi vstop novega konkurenta na trg.
Povezane vsebine:
Vir: Javna agencija Republike Slovenije za varstvo konkurence
© 2012 - 2024 Portal Energetika