V okviru priprave Energetskega koncepta Slovenije (EKS) je bila je v četrtek, 24. novembra 2016, organizirana še četrta delavnica, na kateri so ključni zainteresirani deležniki razpravljali o izzivih dekarbonizacije prometa. To je bila zadnja v nizu štirih delavnic, ki jih je ministrstvo napovedalo v začetku leta v okviru posvetovalnega procesa. Rezultati vseh delavnic bodo skupaj s strokovnimi podlagami za pripravo Energetskega koncepta Slovenije uporabljeni pri pripravi osnutka Energetskega koncepta Slovenije, ki ga bo Slovenija dobila prihodnje leto.
Tokratna delavnica je bila posvečena vprašanju dekarbonizacije prometa. Slovenija se je kot članica Evropske unije zavezala, da bo do leta 2050 zmanjšala emisije toplogrednih plinov za vsaj 80 % v primerjavi z letom 1990. Emisije so rezultat rabe naftnih derivatov, promet pa predstavlja približno 40 % vseh emisij toplogrednih plinov v Sloveniji, kar je vsekakor visok delež, kjer bodo potrebne velike spremembe. Še posebej, ker trend rabe naftnih proizvodov narašča, samo letos bo delež približno 46,5 % celotne končen rabe energije v Sloveniji, zato bo Energetski koncept Slovenije veliko pozornost posvetil temu delu.
Na tokratni interaktivni delavnici je sodelovalo skoraj 30 predstavnikov ključnih deležnikov s področja energetike in organizacij, ki so se v proces javne razprave o strateških usmeritvah za pripravo Energetskega koncepta Slovenije. V razpravi so sodelovali predstavniki energetskih družb, gospodarstva, nevladnih organizacij in znanstveno-raziskovalnih organizacij. Delavnico je organiziral Direktorat za energijo Ministrstva za infrastrukturo v sodelovanju s Svetom za energetiko Slovenske akademije znanosti in umetnosti (SAZU).
V razpravi so bili izpostavljeni ključni izzivi prehoda na nizkoogljičen promet: osveščenost ljudi, usklajenost politik in dolgoročna vizija države. Udeleženci delavnice so poudarili, da za zagotovitev prehoda v trajnostno mobilnost ne zadostuje zgolj menjava goriva, temveč tudi širše spremembe v obnašanju ljudi, ki pa jih morajo omogočiti javni prevoz in druge skupne oblike prevozov. Prav tako je bila izpostavljena nujnost spodbud, vendar predvsem v obliki pozitivne diskriminacije za vozila na alternativna goriva v mestih, kot so rumeni pasovi, možnost vožnje oz. parkiranja v središčih mest in podobno. Ti ukrepi so sicer dobri za začetek, a ključno vlogo bo morala imeti davčna politika. Vse to pa bo možno zagotovi zgolj ob jasni viziji države in usklajenih sektorskih strategijah.
Nekateri udeleženci so izpostavili, da so cilji zmanjševanja toplogrednih plinov za sektor prometa nerealni, medtem ko so drugi mnenja, da je prehod na predvsem električna vozila neizbežen in bo pripomogel k izboljšanju kvalitete zraka, zanesljivosti oskrbe in konkurenčnosti. Prehod predstavlja tudi nove poslovne priložnosti, tako za proizvodni sektor kot možne nove storitve.
Deležniki so na prvi delavnici, ki je potekala v maju letos, razpravljali o virih energije za trajnostno oskrbo Slovenije. Strinjali so se, da trendi kažejo na občutno večanje rabe obnovljivih virov energije v prihodnosti, tudi za proizvodnjo električne energije. Ključni dejavnik pri tem bodo tudi elektroenergetska omrežja, ki bodo ta prehod omogočila. Temu je bila namenjena tudi razprava na drugi delavnici v začetku novembra meseca. Sledila je še tretja delavnica na temo toplote in povezanih sistemov, kjer so bila ključna vprašanja zagotavljanje zanesljivosti in učinkovitosti daljinskih sistemov, določitve prednostnih virov ogrevanja in vloge občin pri izpolnjevanju ciljev.
Vir: MzI
Vlada Republike Slovenije je zaradi resnosti dogajanja v mednarodnem prostoru in vplivu na razmere v domačem okolju pripravila celoviti paket omilitvenih in ciljno usmerjenih ukrepov na področju energetske draginje. Več
V okviru energetske prenove stavb, ki bo do leta 2050 znatno znižala porabo energije in zmanjšala emisije toplogrednih plinov, je v okviru Operativnega programa evropske kohezijske politike 2021 - 2027 namenjenih 92,7 milijinov EUR nepovratnih in 10,0 milijonov EUR povratnih sredstev. Več
Strateški razvojni dokument za obdobje do leta 2030 (s pogledom do 2040) določa cilje, politike in ukrepe Slovenije na petih razsežnostih energetske unije: razogljičenje, energetska učinkovitost, energetska varnost, notranji trg ter raziskave, inovacije in konkurenčnost. Več
Vstopna točka za pojasnila glede osnovnih pojmov, razlago področnih predpisov in odgovore na pogosta vprašanja, ki jih zastavljajo investitorji v zvezi s postavitvijo proizvodnih naprav na OVE in SPTE. Več
Aktualne javne objave (razpisi, pozivi)
Energetska prenova javnih stavb
Cene naftnih derivatov
Energetske izkaznice stavb
Upravljanje z energijo v javnem sektorju
Redni pregledi klimatskih sistemov
Energetska revščina
Umeščanje proizvodnih naprav na OVE na prednostnih območjih
Delitev stroškov za energijo
E - poročanje podatkov - Portal EPOS
Statistične podatkovne serije
Energetski zakon (EZ-2)
Zakon o učinkoviti rabi energije (ZURE)
Zakon o spodbujanju rabe obnovljivih virov energije (ZSROVE)
Zakon o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije (ZUNPEOVE)
Zakon o oskrbi z električno energijo (ZOEE)
Zakon o oskrbi s plini (ZOP)
Zakon o oskrbi s toploto iz distribucijskih sistemov (ZOTDS)
Veljavni podzakonski akti - Energetika
Predlogi zakonov v javni obravnavi - Energetika
Predlogi podzakonskih aktov v javni obravnavi - Energetika
Nacionalni energetski in podnebni načrt (NEPN)
Akcijski načrt za skoraj nič-energijske stavbe
Dolgoročna strategija za energetsko prenovo stavb do 2050
Strategija za alternativna goriva v prometu
Operativni program za izvajanje kohezijske politike 2021-2027
Načrt pripravljenosti na tveganja v sektorju električne energije
Letna energetska bilanca Republike Slovenije
Investicije v energetske objekte
Razvojni načrti operaterjev sistema
V okviru priprave Energetskega koncepta Slovenije (EKS) je bila je v četrtek, 24. novembra 2016, organizirana še četrta delavnica, na kateri so ključni zainteresirani deležniki razpravljali o izzivih dekarbonizacije prometa. To je bila zadnja v nizu štirih delavnic, ki jih je ministrstvo napovedalo v začetku leta v okviru posvetovalnega procesa. Rezultati vseh delavnic bodo skupaj s strokovnimi podlagami za pripravo Energetskega koncepta Slovenije uporabljeni pri pripravi osnutka Energetskega koncepta Slovenije, ki ga bo Slovenija dobila prihodnje leto.
Tokratna delavnica je bila posvečena vprašanju dekarbonizacije prometa. Slovenija se je kot članica Evropske unije zavezala, da bo do leta 2050 zmanjšala emisije toplogrednih plinov za vsaj 80 % v primerjavi z letom 1990. Emisije so rezultat rabe naftnih derivatov, promet pa predstavlja približno 40 % vseh emisij toplogrednih plinov v Sloveniji, kar je vsekakor visok delež, kjer bodo potrebne velike spremembe. Še posebej, ker trend rabe naftnih proizvodov narašča, samo letos bo delež približno 46,5 % celotne končen rabe energije v Sloveniji, zato bo Energetski koncept Slovenije veliko pozornost posvetil temu delu.
Na tokratni interaktivni delavnici je sodelovalo skoraj 30 predstavnikov ključnih deležnikov s področja energetike in organizacij, ki so se v proces javne razprave o strateških usmeritvah za pripravo Energetskega koncepta Slovenije. V razpravi so sodelovali predstavniki energetskih družb, gospodarstva, nevladnih organizacij in znanstveno-raziskovalnih organizacij. Delavnico je organiziral Direktorat za energijo Ministrstva za infrastrukturo v sodelovanju s Svetom za energetiko Slovenske akademije znanosti in umetnosti (SAZU).
V razpravi so bili izpostavljeni ključni izzivi prehoda na nizkoogljičen promet: osveščenost ljudi, usklajenost politik in dolgoročna vizija države. Udeleženci delavnice so poudarili, da za zagotovitev prehoda v trajnostno mobilnost ne zadostuje zgolj menjava goriva, temveč tudi širše spremembe v obnašanju ljudi, ki pa jih morajo omogočiti javni prevoz in druge skupne oblike prevozov. Prav tako je bila izpostavljena nujnost spodbud, vendar predvsem v obliki pozitivne diskriminacije za vozila na alternativna goriva v mestih, kot so rumeni pasovi, možnost vožnje oz. parkiranja v središčih mest in podobno. Ti ukrepi so sicer dobri za začetek, a ključno vlogo bo morala imeti davčna politika. Vse to pa bo možno zagotovi zgolj ob jasni viziji države in usklajenih sektorskih strategijah.
Nekateri udeleženci so izpostavili, da so cilji zmanjševanja toplogrednih plinov za sektor prometa nerealni, medtem ko so drugi mnenja, da je prehod na predvsem električna vozila neizbežen in bo pripomogel k izboljšanju kvalitete zraka, zanesljivosti oskrbe in konkurenčnosti. Prehod predstavlja tudi nove poslovne priložnosti, tako za proizvodni sektor kot možne nove storitve.
Deležniki so na prvi delavnici, ki je potekala v maju letos, razpravljali o virih energije za trajnostno oskrbo Slovenije. Strinjali so se, da trendi kažejo na občutno večanje rabe obnovljivih virov energije v prihodnosti, tudi za proizvodnjo električne energije. Ključni dejavnik pri tem bodo tudi elektroenergetska omrežja, ki bodo ta prehod omogočila. Temu je bila namenjena tudi razprava na drugi delavnici v začetku novembra meseca. Sledila je še tretja delavnica na temo toplote in povezanih sistemov, kjer so bila ključna vprašanja zagotavljanje zanesljivosti in učinkovitosti daljinskih sistemov, določitve prednostnih virov ogrevanja in vloge občin pri izpolnjevanju ciljev.
Vir: MzI
© 2012 - 2024 Portal Energetika